A KÖZÉPFOKÚ FELVÉTELI ELJÁRÁS INFORMÁCIÓI 2024/25-es tanév
2024-09-05
Tisztelt Szülők!
Honlapunkon létrehoztunk egy továbbtanulás modult, itt osztjuk meg Önökkel és nyolcadikos tanulóinkkal azokat a hasznos információkat, melyek segítségével tájékozódhatnak az aktuális középfokú felvételi eljárásról.
Nyolcadikos tanulóink kiemelt feladata, hogy magyarból és matematikából eredményesen felkészüljenek. Ennek érdekében a két tantárgyból felvételi előkészítőket tartunk. Idén az első félévben a matematika órák számát megemeltük 1-gyel, ezáltal az előkészítő óra beépülhetett az órarendbe. A magyar előkészítők időpontját a foglalkozást tartó tanárok beszélik meg a tanulókkal. Természetesen a többi tantárgyra is fontos koncentrálni, mert a vitt pontok az érdemjegyekből tevődnek össze.
A pályaválasztásban a pedagógiai szakszolgálatok is segítséget nyújtanak pályaorientációs csoportfoglalkozások szervezésével, melyeknek fő célja a tanulói önismeret elmélyítése és a széles körű információnyújtás.
Az Oktatási Hivatal új fejlesztése is támogatja a nyolcadikos diákok pályaválasztását:
„A 2024/2025. tanév rendjéről szóló 32/2024. (VIII. 08.) BM rendelet (a továbbiakban: tanév rendje) 12. § (11) Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2024. szeptember 17. és 2024. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal általelkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő – és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2024. október 16-ig küldik meg.”
A vizsgálatról (mérésről) röviden: A vizsgálat (mérés) célja, hogy a tanévben minden nyolcadik évfolyamos tanuló visszajelzést kapjon a vizsgálat (mérés) során a kérdésekre adott válaszai alapján a hozzá leginkább illeszkedő középfokú iskolai továbbtanulási irányokról, valamint saját érdeklődésének főbb területeiről – és a továbbtanulás szempontjából lényeges – néhány kompetenciájáról. A javasolt továbbtanulási irányok mellett a vizsgálat (mérés) visszajelzése sok esetben a kapcsolódó pályainformációk fellelhetőségének elérhetőségét, helyét is megadja a résztvevő tanuló számára. A vizsgálat (mérés) olyan, a nyolcadik évfolyamos tanuló anonimitását biztosító, tanácsadás jellegű vizsgálat (mérés), amely a középfokú továbbtanulási irányokra ágazati szinten fogalmaz meg pályaorientációs ajánlásokat.
A mérést intézményi keretek között bonyolítjuk le a kijelölt időszakban. A mérés céljáról és eredményeiről a tanulókat is tájékoztatjuk.
Eredményes pályaválasztást kívánunk!
Tisztelettel: Kalácska Barbara igh.
A BEISKOLÁZÁSSAL KAPCSOLATOS FELADATOK, HATÁRIDŐK A 2024/2025. TANÉVBEN, ÉS A FELADATOK IDŐRENDI ÁTTEKINTÉSE
AZ OKTATÁSI HIVATAL TÁJÉKOZTATÓI A KÖZÉPFOKÚ FELVÉTELI ELJÁRÁSSAL KAPCSOLATBAN:
HASZNOS LINKEK:
4 MODULBÓL ÁLLÓ PÁLYAORIENTÁCIÓT ÉS AZ MTMI (matematikai, természettudományos, műszaki és informatikai) KOMPETENCIÁKAT TÁMOGATÓ MÉRŐESZKÖZ
ONLINE PRÓBAFELVÉTELI SZEPTEMBERBEN (matematikából és magyarból):