Német nemzetiségi tábor a Bethlen Gábor Alapkezelő támogatásával

Kirándulásunkat Miniszterelnökség Egyházi, Nemzetiségi Kapcsolatokért és az Üldözött Keresztények Megsegítéséért Felelős Államtitkársága megbízásából a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatta.

Pályázatunk során két millió vissza nem térítendő támogatást kaptunk.

A nyári táborban iskolánk hetedik és nyolcadik osztályos német nemzetiségű tanulói vettek részt. 2019 augusztus 25-én indultunk Budaörsről. Az első nap délelőtt megtekintettük a Melki apátságot. Az idegenvezető német nyelven ismertette az apátság történetét, és végigvezetett minket a kiállításokon. Mária Terézia melki látogatásával kapcsolatban a tanulók feladatot kaptak, melyet szeptember hónapban német nyelvű történelem órán beszéltek meg.

A délutáni órákban érkeztünk meg Passauba. A szállás elfoglalása után megtekintettük a történelmi belváros épületeit, majd este elsétáltunk a három folyó, a Duna az Inn és az Ilz összefolyásához. Másnap elindultunk Mannheimbe. Az ifjúsági szálló a Rajna partján volt, gyönyörű környezetben.

Este besétáltunk a városközpontba quadratokat bejárva és megnéztük a város híres épületeit. Mannheimi Kastély a versailles-i mellett a legnagyobb barokk kastély Európában. 1760-ban fejezték be építését 40 év után, és egykor ez volt a pfalzi választófejedelem székhelye, ma már Németország egyik elit egyeteme található itt. Mannheim jelképe az 1889-ben épített víztorony, melynek tetején egy Amphitrité szobrot láthatunk, körülötte pedig gyönyörűen gondozott kertet szökőkutakkal.

A harmadik nap Speyerban voltunk. Megnéztük a belvárost, a híres dómot, a kriptát, és Technik Múzeumot. A dómot II. Konrád német-római császár alapította 1030-ban. Sok híres császárnak, királynak, végső nyughelye. A negyedik napot Bretzfeldben töltöttük.

A Budaörsről kitelepített honfitársaink nagy szeretettel vártak minket. Délelőtt folyamán megtekintettük a honismereti múzeumot, és az abban lévő Budaörsről szóló kiállítást. Egy német múzeumpedagógus hölgy segítségével dramatizáltuk a kitelepítés menetét. Megtekintettük az egykori sváb használati tárgyakat, vendéglátóink a legtöbbhöz még érdekes történetet is tudtak mesélni.

Délután elsétáltunk a főtérhez, a templomhoz, megtekintettük az egykori iskola épületét. A délutáni órákban indultunk Nürnberg felé, ahol egy kellemes esti sétát tettünk a kivilágított főtéren és a belvárosban. Szállásunk a nürnbergi várban volt, csodálatos történelmi környezetben.
A hazautazás reggelén még sétáltunk a várban, majd elindultunk hazafelé.
Köszönjük a támogatást ehhez a csodálatos kiránduláshoz.