Digitális témahét 2024 április 08-12. között zajlott iskolánkban.
Április 10-én a Gazdasági Versenyhivatal digitális gyermek-fogyasztóvédelem iskolai „roadshow” szervezésében a „Digitális Fiatalok Digitális Tudatosság” előadásokon vehettek részt tanulóink.
Az előadás célja a diákok tudatosságának felébresztése és gondolkodásuk beindítása a digitális tér fogyasztóvédelmi kérdéseivel kapcsolatban, valamint az online térben megadott adataik értékének tudatosítása.
Különös hangsúlyt kaptak a következő témák:
- online térben megosztott adataink védelme
- adataink értéke: az online platformok működési logikája, az ingyenesség hamis ígérete
- reklámok a digitális térben (pl. sötét mintázatok, megtévesztő állítások, influenszer marketing)
- mire figyeljünk az online vásárlás vagy online szolgáltatások igénybevételénél (pl. fogyasztói értékelések, webshopok megismerése)
- fogyasztói jogok online vásárláskor
Köszönjünk az előadóknak Dr. Dorkó Dalmának, Dr. Szoboszlai Izabellának és Farkas Zsuzsannának figyelemfelkető, érdekes és rendkívül hasznos előadásaikat!
Halasné Dávid Irén
informatikatanár
A digitális témahét keretén belül alsós és felsős évfolyamokban a logischool oktatói tartottak órát tanulóinknak, ahol játékprogramot készítettek a logischool saját blokkprogramozási fejlesztői környezetében.
A programozás alapjainak elsajátítása nemcsak azoknak fontos, akik később informatikával szeretnének foglalkozni, hanem minden tanulónak hasznára válik, mert nagy mértékben fejleszti az analitikus gondolkodást. A hibák elkövetése, a program tesztelése és a hibák javítása a problémamegoldó készségek fejlődését hozza magával.
A 4. a, 4. b, 5. b ének tagozatos tanulók Mészáros Dorottya segítségével ismerkedtek meg a kódolás alapjaival és készítettek el egy páros játékprogramot. A játék lényege, hogy két egérnek egy sajtdarabot kell begyűjteni és az kap pontot, akinek sikerül előbb megszerezni a sajtot.
A 6. c és 8. a osztályos tanulók Vörös Martinnal programoztak. Egy űrhajós játék kódját készítették el, amiben az űrhajót aszteroidák támadják meg.
A legizgalmasabb része a foglakozásnak az volt, amikor a tanulók a saját maguk által készített játékprogramokat kipróbálhatták és élvezhették munkájuk eredményét.
Ligeti Kovács Katalin
informatikatanár