Digitális témahét 2024 április 08-12. között zajlott iskolánkban.

Április 10-én a Gazdasági Versenyhivatal digitális gyermek-fogyasztóvédelem iskolai „roadshow” szervezésében a „Digitális Fiatalok Digitális Tudatosság” előadásokon vehettek részt tanulóink.

Az előadás célja a diákok tudatosságának felébresztése és gondolkodásuk beindítása a digitális tér fogyasztóvédelmi kérdéseivel kapcsolatban, valamint az online térben megadott adataik értékének tudatosítása.

Különös hangsúlyt kaptak a következő témák:

  • online térben megosztott adataink védelme
  • adataink értéke: az online platformok működési logikája, az ingyenesség hamis ígérete
  • reklámok a digitális térben (pl. sötét mintázatok, megtévesztő állítások, influenszer marketing)
  • mire figyeljünk az online vásárlás vagy online szolgáltatások igénybevételénél (pl. fogyasztói értékelések, webshopok megismerése)
  • fogyasztói jogok online vásárláskor

Köszönjünk az előadóknak Dr. Dorkó Dalmának, Dr. Szoboszlai Izabellának és Farkas Zsuzsannának figyelemfelkető, érdekes és rendkívül hasznos előadásaikat!

Halasné Dávid Irén
informatikatanár

A digitális témahét keretén belül alsós és felsős évfolyamokban a logischool oktatói tartottak órát tanulóinknak, ahol játékprogramot készítettek a logischool saját blokkprogramozási fejlesztői környezetében.

A programozás alapjainak elsajátítása nemcsak azoknak fontos, akik később informatikával szeretnének foglalkozni, hanem minden tanulónak hasznára válik, mert nagy mértékben fejleszti az analitikus gondolkodást. A hibák elkövetése, a program tesztelése és a hibák javítása a problémamegoldó készségek fejlődését hozza magával.

A 4. a, 4. b, 5. b ének tagozatos tanulók Mészáros Dorottya segítségével ismerkedtek meg a kódolás alapjaival és készítettek el egy páros játékprogramot. A játék lényege, hogy két egérnek egy sajtdarabot kell begyűjteni és az kap pontot, akinek sikerül előbb megszerezni a sajtot.

A 6. c és 8. a osztályos tanulók Vörös Martinnal programoztak. Egy űrhajós játék kódját készítették el, amiben az űrhajót aszteroidák támadják meg.

A legizgalmasabb része a foglakozásnak az volt, amikor a tanulók a saját maguk által készített játékprogramokat kipróbálhatták és élvezhették munkájuk eredményét.

Ligeti Kovács Katalin
informatikatanár